14 december 2015

Årets Danske Bryggeri på Højt Skummende

En række danske øl-blogge er blevet enige om, at vi i denne uge kårer de danske øl og bryggerier, som vi anser for årets bedste. Derfor får I her mit bud på årets bedste danske bryggeri.

Hvis du vil give dit eget bud på hvad det bedste danske bryggeri er, og samtidigt have chancen for at vinde nogle gode øl, kan du gøre det ved at skrive en kommentar til dette opslag få Højt Skummendes Facebook side:


Faste læsere af bloggen vil vide, at jeg er stor fan af Det Lille Bryggeri. Dem kunne jeg godt vælge som Årets Bryggeri hvert år, men den går jo nok ikke. Så her er et par andre bud.

Man kommer ikke uden om at Mikkeller har spillet en stor rolle i den danske øl-revolution, og deres 'indflydelse' på den almindelige danskers opfattelse af øl, er ikke blevet mindre med tiden. Senest har vi set Mikkel Bjergsø i en række tv programmer, både som øl-mand og som privat. Jeg synes dog ikke at det er helt nok til at gøre Mikkeller til årets bedste danske bryggeri.

Mange synes at Amager Bryghus er årets bedste bryggeri, og med de gode øl som kommer derfra kan jeg godt forstå dem. Jeg er specielt glad for Amager Drengenes samarbejdsbryg, hvor der komme mange spændende øl. Jeg er helt enig i, at Amager Bryghus laver nogle af Danmarks bedste øl, men jeg synes ikke at det gør dem til Årets Bryggeri.

Jeg vil i stedet vælge et bryggeri, som jeg synes har gjort en rigtig stor indsats i løbet af året.
De har været med overalt hvor der har været ølfestivaller mv, og de har været i medierne for at fortælle den gode historie om øllets fortræffelighed. Og så har bryggeren jo kunne fortælle den sjove historie om en lille bi, som har givet bryggeriet en ny ølgær. Jeg synes at Claus Christensen på Munkebo Mikrobryg har gjort det rigtigt godt, og jeg vælger derfor Munkebo som Årets Bedste Danske Bryggeri.

Andre bud fra Danske Ølbloggere:


Man må vist sige, at Amager Bryghus samlet set løber med sejren i år. Godt gået :)

I morgen kommer turen til Årets Bedste Nye Bryggeri. Der er der jo også et par stykker af vælge imellem :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar